شروع فعالیت شرکت شَکِلّی به حدود ۱۵۰ سال پیش باز می‌گردد. درست همان زمانی که محله شتربان و شَکِلّی فعلی یکی از پر ازدحام‌ترین و فعال‌ترین مراکز تجارت محصولات کشاورزی و لبنی در تبریز بود. اما اوج فعالیت شَکِلّی زمانی بود که آقای محسن شکروی در مغازه پدری به یاری برادرشان آقای قاسم شکروی پیوست. ایشان با این که تنها ۱۸ سال سن داشتند به کمک اخوی بزرگشان، نوآوری‌های بسیاری را درزمینه ی فروش ماست، کره و عسل عرضه کردند. همین امر باعث شد تا شَکِلّی در شهر زیبای تبریز تبدیل به یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش این محصولات شود. شَکِلّی از همان ابتدا تلاش می‌کرد تا رضایت مشتری را با ارائه محصولات با کیفیت و قیمتی عادلانه به دست آورد.



شَکِلّی مسیری طولانی را تا به امروز طی کرده و قطعا در این مسیر شاهد اتفاقات بسیاری نیز بوده است. حال مهم‌ترین رویدادها و اتفاقاتی که در این مسیر وجود داشته‌اند را با هم مرور می‌کنیم



۱۳۲۸ گشایش مرکز تهران، جهت توزیع و فروش محصولات ماست، کره، عسل و خامه

۱۳۴۶شروع بسته‌بندی کره به صورت مکانیزه در مرکز تهران


۱۳۵۴احداث کارخانه مجهز شَکِلّی در جاده مخصوص کرج


۱۳۷۱تاسیس شرکت صفا پخش

۱۳۹۴شروع فعالیت شرکت حمل و نقل وندا ترابر


Certainly, these achievements were not the only successes of Shakli's company. Over the years, the company has won numerous awards and reached the level of ISO standards.



رسالت ما
"شرکت شَکِلّی به عنوان یکی از سازمان های باسابقه در تولید و بسته بندی مواد غذایی همواره با شناسایی فرصت ها و ریسک های پیرامون اقدامات صحیح و برنامه ریزی شده ای را برای بقا و ارتقای نام تجاری سازمان به کار گرفته است و در این راستا تولید و بسته بندی محصولات غذایی سالم، بهداشتی و با کیفیت پایدار بر اساس بالاترین استاندرادهای داخلی و بین المللی را رسالت خود می داند."

شَکِلّی از همان ابتدای مسیر، چشم‌اندازهای بزرگ و ماموریت‌های بسیاری را برای خود تعیین کرده است. تامین نیازهای جامعه و کسب اعتماد آحاد جامعه با به کارگیری کارکنانی کارآمد، تجهیزات پیشرفته و بهره ‌گیری از فناوری‌های روز به همراه انجام تحقیقات بازار، جزئی از مهم‌ترین وظایف شَکِلّی و شرکت صفا پخش می‌باشد. اما اصلی‌ترین ماموریت شَکِلّی، تولید فرآورده‌های غذایی با بالاترین کیفیت، بطور استاندارد است.

یکی از بزرگ‌ترین اهداف ما در شرکت شَکِلّی حفظ موقعیت فعلی شَکِلّی و توسعه سبد کالای آن با عرضه محصولاتی با بهترین کیفیت، ظرف ۳ سال آینده است. در این مسیر تلاش می‌کنیم تا سراسر کشور عزیزمان ایران را تحت پوشش توزیع محصولات شَکِلّی قرار دهیم. این مهم به دست نمی‌آید مگر با همراهی کارکنان کارآمد، با تجربه، با انگیزه، دلسوز و علاقمند تا بتوانیم در این مدت پوشش مشتریان را تا ۷۰ درصد افزایش دهیم و به رشد و سود آوری از طریق افزایش مقیاس، کاهش هزینه‌ها و افزایش فزآینده فروش دست پیدا کنیم.




خط مشی کیفیت و ایمنی شرکت شکلّی

شرکت بازرگانی مواد غذایی شکلِّی با بیش از 70 سال تجربه تولید و بسته بندی محصولات غذایی لبنی شامل انواع کره، روغن، خامه و سایر محصولات غذایی مانند عسل ماموریت خود را تولید محصولات غذایی سالم، بهداشتی، با کیفیت مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی و با بسته بندی مطابق تکنولوژی روز با هدف ایجاد سلامتی و نشاط در جامعه می داند و مصمم است جهت تحقق چشم انداز سازمان " ایجاد فرهنگ سلامت در درون سازمان و در سطح جامعه" و پاسخگویی به ذینفعان شرکت، سیستم های مدیریتی FSSC 22000 - V5 : 2019، ISO 9001:2015، ISO 10002 : 2018، ISO 10004 : 2018 را در سازمان استقرار داده و همواره اثربخشی آنان را جهت انجام و بهبود مستمر بصورت پیگیر مورد ارزیابی قرار خواهد داد. مدیریت شرکت با مشارکت کارکنان و بهره برداری از منابع مورد نیاز، تعهد به رعایت استانداردها، اجرای الزامات قانونی، مقرارت ملی و بین المللی و الزامات توافق شده با مشتری، تحقق اهداف زیر را سرلوحه فعالیتهای سازمان قرارداده است:

  • درک نیازها و انتظارات مشتریان و مصرف کنندگان ورسیدگی به شکایات آنان تا کسب و ارتقای رضایت آنان
  • تولید و بسته بندی محصول ایمن و سالم و با کیفیت با ترکیبات طبیعی و کیفیتی یکنواخت
  • توسعه و بهبود زیرساخت های مورد نیاز تولید محصول ایمن و با کیفیت
  • استفاده از کارکنان با صلاحیت و ارتقای توانمندی های آنان با آموزش و ایجاد انگیزه
  • افزایش تنوع و فروش محصولات
  • حفظ و ارتقای برند با حضور در برنامه های سلامت جامعه
  • برقراری ارتباط مستمرو اثربخش با کلیه طرفهای ذینفع مرتبط با زنجیره غذایی جهت حفظ و ارتقای کیفیت و ایمنی محصول
  • افزایش بهره وری تولید
  • خط مشی کیفیت و ایمنی موادغذایی هرساله پس از بازنگری مدیریت از نظر کفایت و تناسب با استراتژی ها و اهداف سازمان در صورت نیاز بازنگری و به روزآوری می شود.

    اینجانب از طریق مدیران و رهبر تیم ایمنی غذا از درک و اجرای خط مشی توسط کارکنان در سازمان اطمینان حاصل می نمایم.

اهمیت پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی در سازمان ها
جمعیت جهان به سرعت در حال رشد است و بسیاری از محصولات غذایی به طور مکرر از مرزهای ملی عبور می‌کنند تا تقاضای فزاینده ما برای غذا را برآورده سازند به عبارت دیگر پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی و اقدام به دریافت گواهینامه های ایزو با تکیه بر رویکرد فرآیندگرا و مشتری محور و تاکید بر بهبود مستمر، افزایش رضایت مشتریان را از طریق ارتقای ایمنی، کیفیت و کارآیی به دنبال خواهد داشت.

ISO
سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تدوین استانداردهای فنی و اختیاری را بر عهده دارد. این استانداردها تقریباً شامل کلیه موارد مربوط به تکنولوژی می‌گردد و نیز کمک به ساخت و عرضه کالاها و خدمات موثرتر، ایمن تر و بهداشتی تر می‌نماید. استانداردهای ISO با هدف آسایش و ارتقا ارائه خدمات به مصرف کنندگان توسعه می‌یابد.استانداردهای ISO توسط گروه های متخصص در کمیته های فنی (Technical Committee) تهیه می‌گردد. صدور گواهینامه شخص ثالث بدان معنی است که یک سازمان مستقل فرآیندهای یک شرکت را بررسی کرده و به طور مستقل تایید می‌نماید که سیستم مدیریت با استانداردهای خاص برای ایمنی مواد غذایی و یا کیفیت مطابقت می‌کند.

همه استانداردها به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارند، این موارد شامل استانداردهای مرتبط با مصرف کننده است، مواردی که برای محصولات غذایی و استانداردهایی برای پایداری، مسئولیت اجتماعی یا خدمات ارائه می‌شود.
از این رو استانداردهای ایزو به مصرف کنندگان این آرامش خاطر را می‌دهد که با آگاهی، مواد غذایی خود را مصرف نمایند.

شرکت شَکِلّی نیز به منظور حفظ سلامت و جلب رضایت مصرف کننده و همچنین حصول اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات، خود را ملزم به رعایت استاندارهای ملی و بین المللی نموده و در این راستا پس از انجام فرآیندهای ممیزی ایزو موفق به اخذ گواهینامه های بین المللی FSS22000 ,ISO9001 ,ISO10002 ,ISO10004 شده است.

مدیریت ایمنی مواد غذایی FSSC22000 چارچوبی برای مدیریت موثر مسئولیت های ایمنی و کیفیت مواد غذایی را فراهم می‌کند. FSS22000 نشانگر وجود یک سیستم قدرتمند و اثربخش در سازمان جهت پاسخگویی به نیازهای قانونی مشتریان و مصرف کنندگان می‌باشد و به عبارت دیگر این استاندارد از ابتدا به عنوان الگوی صدور گواهینامه جهانی پیشرو بوده و برای پاسخگویی به نیازهای بخش مواد غذایی بین المللی ایجاد گردیده است.

استاندارد ایزو ،9001 سازمان ها را با تاکید بر تفکر مبتنی بر ریسک، در شناسایی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی توانمند می‌سازد و در جهت ارائه مستمر محصولات و خدمات منطبق بر الزامات مشتری، قوانین و مقرراتی را تعیین می‌نماید.
استانداردهای ایزو 10002 و 10004 با هدف ایجاد رویکرد مشتری مداری و به منظور رسیدگی به شکایات و شناسایی نیاز ها و انتظارات مشتریان تدوین گردیده و رفع نمودن مشکلات و شکایات مشتریان و افزایش رضایت آنان را میسر می‌نماید.
این شرکت در دوره های زمانی معین تحت ممیزی های مراقبتی از سوی شرکت گواهی دهنده، تمامی موارد مورد نیاز برای به روز رسانی های سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی و موارد مرتبط با رعایت حقوق مصرف کنندگان را ارزیابی و تجزیه و تحلیل نموده و به رسالت خویش جهت بهبود مستمر در فرآیندهای سیستمی عمل می‌نماید.




فرایند رسیدگی به شکایات مشتری

شکایات بحرانی: شکایاتی که بطور مستقیم با سلامتی مصرف کننده در ارتباط است و شکایات مهم تکرار شونده، تحت عنوان شکایات بحرانی دسته بندی می شوند . مهلت پاسخگویی به این شکایات از زمان دریافت، ۹۶ ساعت کاری می باشد.
شکایات مهم: شکایاتی که جنبه ی ایمنی ندارد و مربوط به کیفیت و نحوه ارائه خدمات می باشد. مهلت پاسخگویی به این شکایات از زمان دریافت، ۷۲ ساعت کاری می باشد.
شکایات جزئی: نظرات و پیشنهاداتی که جنبه بهبود دارند. بررسی این موارد در بازه های زمانی سه ماهه صورت می پذیرد و در صورت پذیرفته شدن چنین مواردی متناسب با روش اجرایی تعیین شده، اقدام صورت گرفته به اطلاع مشتریان مورد نظر می رسد.
شماره تماس واحد ارتباط با مشتریان: 22038148