شروع فعالیت شرکت شَکِلّی به حدود ۱۵۰ سال پیش باز میگردد. درست همان زمانی که محله شتربان و شَکِلّی فعلی یکی از پر ازدحامترین و فعالترین مراکز تجارت محصولات کشاورزی و لبنی در تبریز بود. اما اوج فعالیت شَکِلّی زمانی بود که آقای محسن شکروی در مغازه پدری به یاری برادرشان آقای قاسم شکروی پیوست. ایشان با این که تنها ۱۸ سال سن داشتند به کمک اخوی بزرگشان، نوآوریهای بسیاری را درزمینه ی فروش ماست، کره و عسل عرضه کردند. همین امر باعث شد تا شَکِلّی در شهر زیبای تبریز تبدیل به یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش این محصولات شود. شَکِلّی از همان ابتدا تلاش میکرد تا رضایت مشتری را با ارائه محصولات با کیفیت و قیمتی عادلانه به دست آورد.


شَکِلّی مسیری طولانی را تا به امروز طی کرده و قطعا در این مسیر شاهد اتفاقات بسیاری نیز بوده است. حال مهمترین رویدادها و اتفاقاتی که در این مسیر وجود داشتهاند را با هم مرور میکنیم
۱۳۲۸ گشایش مرکز تهران، جهت توزیع و فروش محصولات ماست، کره، عسل و خامه
۱۳۴۶شروع بستهبندی کره به صورت مکانیزه در مرکز تهران

۱۳۵۴احداث کارخانه مجهز شَکِلّی در جاده مخصوص کرج

۱۳۷۱تاسیس شرکت صفا پخش
۱۳۹۴شروع فعالیت شرکت حمل و نقل وندا ترابر

مطمئنا این دستاورد ها، تنها موفقیت های شرکت شَکِلّی نبوده اند. در طول این سالها شرکت شَکِلّی موفق به کسب جوایز متعدد و رساندن خود به سطح استانداردهای ISO شده است.
رسالت ما
"شرکت شَکِلّی به عنوان یکی از سازمان های باسابقه در تولید و بسته بندی مواد غذایی همواره با شناسایی فرصت ها و ریسک های پیرامون اقدامات صحیح و برنامه ریزی شده ای را برای بقا و ارتقای نام تجاری سازمان به کار گرفته است و در این راستا تولید و بسته بندی محصولات غذایی سالم، بهداشتی و با کیفیت پایدار بر اساس بالاترین استاندرادهای داخلی و بین المللی را رسالت خود می داند."
شَکِلّی از همان ابتدای مسیر، چشماندازهای بزرگ و ماموریتهای بسیاری را برای خود تعیین کرده است. تامین نیازهای جامعه و کسب اعتماد آحاد جامعه با به کارگیری کارکنانی کارآمد، تجهیزات پیشرفته و بهره گیری از فناوریهای روز به همراه انجام تحقیقات بازار، جزئی از مهمترین وظایف شَکِلّی و شرکت صفا پخش میباشد. اما اصلیترین ماموریت شَکِلّی، تولید فرآوردههای غذایی با بالاترین کیفیت، بطور استاندارد است.
یکی از بزرگترین اهداف ما در شرکت شَکِلّی حفظ موقعیت فعلی شَکِلّی و توسعه سبد کالای آن با عرضه محصولاتی با بهترین کیفیت، ظرف ۳ سال آینده است. در این مسیر تلاش میکنیم تا سراسر کشور عزیزمان ایران را تحت پوشش توزیع محصولات شَکِلّی قرار دهیم. این مهم به دست نمیآید مگر با همراهی کارکنان کارآمد، با تجربه، با انگیزه، دلسوز و علاقمند تا بتوانیم در این مدت پوشش مشتریان را تا ۷۰ درصد افزایش دهیم و به رشد و سود آوری از طریق افزایش مقیاس، کاهش هزینهها و افزایش فزآینده فروش دست پیدا کنیم.
نفوذ بیشتر در بازار: ما در شَکِلّی تلاش میکنیم تا با افزایش پوشش مشتریان جدید توسط مراکز فروش فعلی، نفوذ خود را در بازار افزایش دهیم.
توسعه بازار: از طریق ایجاد مراکز و کانالهای فروش جدید تلاش میکنیم تا فعالیتهای خود را در بازار توسعه دهیم.
توسعه فروش: ما در شَکِلّی تلاش میکنیم تا با تکمیل سبد کالاها میزان فروش خود را افزایش دهیم.
ارتقاء سطح کنترل داخلی: هر یک از فرآیندهای شرکت شَکِلّی همواره با تعریف KPI های جدید، کنترل میشوند تا سطح کیفیت آنها به خوبی بررسی شود.


اهمیت پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی در سازمان ها جمعیت جهان به سرعت در حال رشد است و بسیاری از محصولات غذایی به طور مکرر از مرزهای ملی عبور میکنند تا تقاضای فزاینده ما برای غذا را برآورده سازند به عبارت دیگر پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی و اقدام به دریافت گواهینامه های ایزو با تکیه بر رویکرد فرآیندگرا و مشتری محور و تاکید بر بهبود مستمر، افزایش رضایت مشتریان را از طریق ارتقای ایمنی، کیفیت و کارآیی به دنبال خواهد داشت.
ISO سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تدوین استانداردهای فنی و اختیاری را بر عهده دارد. این استانداردها تقریباً شامل کلیه موارد مربوط به تکنولوژی میگردد و نیز کمک به ساخت و عرضه کالاها و خدمات موثرتر، ایمن تر و بهداشتی تر مینماید. استانداردهای ISO با هدف آسایش و ارتقا ارائه خدمات به مصرف کنندگان توسعه مییابد.استانداردهای ISO توسط گروه های متخصص در کمیته های فنی (Technical Committee) تهیه میگردد. صدور گواهینامه شخص ثالث بدان معنی است که یک سازمان مستقل فرآیندهای یک شرکت را بررسی کرده و به طور مستقل تایید مینماید که سیستم مدیریت با استانداردهای خاص برای ایمنی مواد غذایی و یا کیفیت مطابقت میکند.
همه استانداردها به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی مردم تأثیر میگذارند، این موارد شامل استانداردهای مرتبط با مصرف کننده است، مواردی که برای محصولات غذایی و استانداردهایی برای پایداری، مسئولیت اجتماعی یا خدمات ارائه میشود. از این رو استانداردهای ایزو به مصرف کنندگان این آرامش خاطر را میدهد که با آگاهی، مواد غذایی خود را مصرف نمایند.
شرکت شَکِلّی نیز به منظور حفظ سلامت و جلب رضایت مصرف کننده و همچنین حصول اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات، خود را ملزم به رعایت استاندارهای ملی و بین المللی نموده و در این راستا پس از انجام فرآیندهای ممیزی ایزو موفق به اخذ گواهینامه های بین المللی FSS22000 ,ISO9001 ,ISO10002 ,ISO10004 شده است.
مدیریت ایمنی مواد غذایی FSSC22000 چارچوبی برای مدیریت موثر مسئولیت های ایمنی و کیفیت مواد غذایی را فراهم میکند. FSS22000 نشانگر وجود یک سیستم قدرتمند و اثربخش در سازمان جهت پاسخگویی به نیازهای قانونی مشتریان و مصرف کنندگان میباشد و به عبارت دیگر این استاندارد از ابتدا به عنوان الگوی صدور گواهینامه جهانی پیشرو بوده و برای پاسخگویی به نیازهای بخش مواد غذایی بین المللی ایجاد گردیده است.
استاندارد ایزو ،9001 سازمان ها را با تاکید بر تفکر مبتنی بر ریسک، در شناسایی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی توانمند میسازد و در جهت ارائه مستمر محصولات و خدمات منطبق بر الزامات مشتری، قوانین و مقرراتی را تعیین مینماید. استانداردهای ایزو 10002 و 10004 با هدف ایجاد رویکرد مشتری مداری و به منظور رسیدگی به شکایات و شناسایی نیاز ها و انتظارات مشتریان تدوین گردیده و رفع نمودن مشکلات و شکایات مشتریان و افزایش رضایت آنان را میسر مینماید. این شرکت در دوره های زمانی معین تحت ممیزی های مراقبتی از سوی شرکت گواهی دهنده، تمامی موارد مورد نیاز برای به روز رسانی های سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی و موارد مرتبط با رعایت حقوق مصرف کنندگان را ارزیابی و تجزیه و تحلیل نموده و به رسالت خویش جهت بهبود مستمر در فرآیندهای سیستمی عمل مینماید.
فرایند رسیدگی به شکایات مشتری
شکایات بحرانی: شکایاتی که بطور مستقیم با سلامتی مصرف کننده در ارتباط است و شکایات مهم تکرار شونده، تحت عنوان شکایات بحرانی دسته بندی می شوند . مهلت پاسخگویی به این شکایات از زمان دریافت، ۹۶ ساعت می باشد.شکایات مهم: شکایاتی که جنبه ی ایمنی ندارد و مربوط به کیفیت و نحوه ارائه خدمات می باشد. مهلت پاسخگویی به این شکایات از زمان دریافت، ۷۲ ساعت می باشد.
شکایات جزئی: نظرات و پیشنهاداتی که جنبه بهبود دارند. مهلت پاسخگویی به این موارد از زمان دریافت ۵ روز می باشد.

